dinsdag 7 juli 2015

WAISTTRAINER PROGRESS #1

Welcome back babes,

Vandaag ga ik het hebben over iets waar velen van jullie zo nieuwschierig naar waren.. De progress die ik heb gemaakt met mijn waisttrainer! 

Om een lang verhaal kort te houden: ik heb onlangs een review geschreven over de waisttrainer zelf (mocht je die nog niet gelezen hebben, klik dan hier) en vandaag komt dus eigenlijk de "deel 2" van het verhaal, want vandaag deel ik met jullie mijn "before and after" foto's en wat ik allemaal doe tijdens het dragen van de waisttrainer. Lees dus vooral verder als je hier benieuwd naar bent! 

Ik heb de waisttrainer nu zo'n 4 weken in mijn bezit en ben 'm ook echt gaan gebruiken. 

Voordat ik begon met de waisttrainer was de omtrek van mijn middel 75 centimeter. Niet slecht, vind ik zelf. Ik ben van mezelf namelijk nooit super mager geweest, ik heb altijd een beetje vlees aan mijn lichaam gehad, dus die 75 centimeter past dan wel degelijk bij mijn lichaamsvorm. 

Natuurlijk ben ik waisttrainen begonnen met een reden: ik wil af van mijn restjes vet en hierdoor ook gewoon een mooi en geaccentueerd lichaam creëren voor mezelf! 

Ik draag de waisttrainer niet iedere dag. Dit komt doordat ik niet iedere dag de tijd heb om te trainen en ik de waisttrainer ook alleen (de meeste van de tijd) draag áls ik van mezelf weet dat ik ga workouten. 

Anyways, als ik de waisttrainer draag, houd ik 'm tot zo'n 3-4 uurtjes lang om. Dit is lang genoeg voor je lichaam om te wennen aan de waisttrainer, maar ook precies lang genoeg om geen risico's op te lopen. Trouwens: doordat ik de waisttrainer ook niet iedere dag draag, is de kans voor mij op risico's met de waisttrainer ook erg klein! 

Ook een veelgestelde vraag van jullie: "Je praat veel over workouten en dat je veel water drinkt, maar hoeveel liter water drink je dan en wat voor workouts doe je?" 

Water
Ik probeer iedere dag zo'n 3 liter water naar binnen te werken. Het klinkt veel, maar vooral met het warme weer en de dagen wanneer je lekker aan het sporten bent, kom je sneller aan de 3 liter.

 Ik was vroeger niet echt een fan van water drinken. Ik dronk het wel eens, maar alleen wanneer het nodig was. Ik heb het dus met de tijd langzaam leren opbouwen. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik zelf ook niet iedere dag precies aan de 3 liter kom. De ene dag drink je gewoon wat meer dan de andere dag, maar als ik merk dat ik weinig water heb gedronken probeer ik dat overige "niet gedronken water" te vervangen door veel fruit te eten.

Workouts
Ik ben geen type die je iedere week in de sportschool zult zien. Wat zeg ik? Je ziet mij haast nooit! Ik houd ervan om lekker in mijn eigen, vertrouwde omgeving te workouten. Ik heb er totaal geen moeite mee om in een sportschool te trainen hoor, maar ik vind het gewoon heerlijk om thuis lekker mijn muziek hard op te zetten en gaan met die banaan! 

Omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met mijn lichaam (en dan vooral mijn onderbuik en heupen) focus ik me bij het workouten vooral op die twee delen. Verder train ik ook mijn benen en mijn billen, omdat ik vind dat die ook wat steviger kunnen.

Ik gebruik de website van Salusi vaak voor losse oefeningen. Hier vindt je alle oefeningen. Van billen trainen tot aan je buikspieren. :-) 


Naast losse oefeningen doe ik ook aan Insanity Workouts. Die doe ik vaak met m'n vriend, want hij is dan ook gelijk mijn personal trainer hahaha :-). Nadat ik deze workout heb gehad ben ik gelijk knock-out. Is het dus vermoeiend? Ja. Is het 't waard? Absolutely! 

En dan nu het moment waar jullie allemaal op hebben gewacht.. My "before and after" pictures... *tromgeroffel*






Sommigen zullen het verschil haast niet merken, maar ik merk het zelf wel. 

Voordat ik begon met waisttrainen had ik de basis voor een goed lichaam al: buikspieren en een "platte bovenbuik?" (weet de benaming even niet!). Het ging er nu alleen maar voor mij om dat mijn onderbuik ook langzamerhand plat ging worden en mijn heupen meer als een geheel met derest van mijn lichaam gingen vormen in plaats van als losse delen. 

Ik ben in 4 weken tijd dat ik de waisttrainer gebruik van omtrek 75 centimeter naar 72 centimeter gegaan. Dit is enorm veel in zo'n onwijs korte tijd! 

Ook vind ik dat mijn abs nu iets meer zichtbaarder zijn geworden en is mijn taille (obviously) ook smaller. Wat betreft mijn onderbuik is het nog steeds trainen, trainen, trainen. Ik vind mijn onderbuik wegkrijgen nog steeds een van de "moeilijkste" taken, omdat dat gewoon een kwestie is van doorzetten en niet opgeven. Ik moet hier wel bij zeggen dat mijn onderbuik wel iets platter is geworden. Je weet wat ze zeggen: "Slow progress is also progress." :-) 




Tot zover mijn korte update over mijn progress met de waisttrainer. Ik ben nog niet waar ik zijn wil, maar als ik doorga met wat ik nu doe dan kom ik er zeker weten! Ik houd jullie op de hoogte door om de paar weken weer een "progress" artikel te typen, zodat jullie een beter beeld krijgen van wat ik doe en waar de waisttrainer mij mee helpt.

Enjoy the rest of your day loves! 

XOXO,

Lakshana

1 opmerking: